Pazartesi, Kasım 21, 2005

Girtlak, Yemek, Istah...

Yine bozduk kafayi yemekle. Sonumuz hic hayir degil. YesilErik ve ben bu hafta 5 kisiyi agirlayacagiz evde, malum sukran gunu aktivitesi. Bu geriplikler ulkesinde isinabildigimiz tek kutlama, cunku ana temasi yemek. Neyse, uzun bir haftasonu nedeniyle bu kadar yemek yemek ve yemek yapmak ne derece akil kari, tartisirim. Sonucta olan yemek yapacagimiz ve yiyecek olacagimiz.

Milleti cagirmak kolay: Bir telefon, bir e-mail, geliveriyorlar. Ancak isin lojistik yonunu dusunmeden hareket etmemek lazim. Ornegin, evde yeterince yatak var mi? (Var) Ya yorgan? (Yok, gelirken getirsinler) Yiyecek? Yiyecek kismi apayri bir olay. Haftasonundan yapilacak butun yemeklerin planlanip alisverislerinin yapilmasi lazim. Yoksa millet birbirini yiyecek. Bi kere hindi kesin lazim. 5-6 kiloluk bir aslan parcasi kicina portakal, sogan ve yesil baharat sokularak uzun uzun pisirilecek. Suyuna pilav yapilacak, hem de baldo pirincle, kestaneli, bademli, daha onemlisi kusuzumlu. Kabiz olmayi onlemek icin biraz sebze yapmali, kuskonmaz hem hafif hem de kolay yapiliyor. Belki o ise yarar. Olmazsa kuru kayisi var, aninda cozuveriyor duvarlari taslari. Efendime soyliiiim, Malum-u aliniz, tatli yapmak lazim. Tatli durur nasil olsa diye dunden yapiverdik. Uzerine de cekilmis ceviz... Super de oldu aslinda. (Merak edenler icin, butternut squash kullandik.) Sanmiyorum ki Persembeye kalsin. Neyse ki yapmasi kolay, hemen yine yapilir.

Corba... Corba lazim. Corbasiz turk yemegi olmaz. Kaderin igrenc aglarini ordugu bir gun uydurdugumuz "kurtarilmis kabak corbasi" menumuzun acilisini yapacak. Aksamleyin o da yapildi. Onceki seferden farkli olarak bu sefer "spagetti kabagi" cok fazla pismemis. Ince ince kiyilip domates tabanina eklenince ilginc bir karisim oldu. Kremali gibi degil, biraz daha ince puturlu. Bilmem yiyen var mi daha once, ama "pihpih corbasi"na cok benzedi. Pihpih ne mi? Koftelik bulgurdan daha da ince cekilmis bir bulgur cesidi. Neyse, o kadar incesini bulamayacagimiza gore yapilmayacak demektir.

Yapilan yemeklerin yarisi bitti bile. Yeniden baslayacagiz pisirmeye. Bir de is guc var tabii. Ustelik ofisinde biraksan birakilmaz. En azindan dusuncesi takip ediyor. Biraz daha mi yemek yapsak ne...

3 Yorum:

Blogger YesilErik dedi ki...

Nassi yani?? MG, "O" ve nisanlisi, bi de birader 4 kisi etti. Benim bilmedigim birileri de mi geliyor yoksa?

11/21/2005 2:47 ÖS  
Blogger Dalgic dedi ki...

Ben kendimi de misafirden saydim galiba. :)

11/21/2005 4:20 ÖS  
Blogger mono dedi ki...

şey.. ben de astral yolculuk olayını becerebilirsem, hindiyle pilavın, birazcık da tatlının tadına bakmak isterim izninizle. kuşkonmaz için sözveremiyorum, zira kendisini hiç yemedim bugüne kadar, sadece bigün rüyamda kendimi markette kuşkonmaz satın alırken görmüştüm. neyse happy thanksgiving o zaman :)

11/22/2005 8:49 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Evime Gotur Beni